Behöver du göra en felanmälan?

Här hittar du information om var och hur du kan registrera din felanmälan.

Tips innan du gör en felanmälan

Funderar du över hur man stänger vattnet till diskmaskinen eller varför det är kallt i din lägenhet? Kanske hjälper de här instruktionerna dig.

Se instruktioner här

Vad gäller ditt ärende?


Akuta ärenden

Behöver du anmäla direkt till din tekniska förvaltare eller fastighetsjouren - kontaktuppgifter hittar du på anslagstavlan i trapphuset. Registrera din felanmälan genom att välja någon av de alternativ som listas här nedanför och följ instruktionerna.


Vitvaror i kök

Här hittar du information om hur du registrerar din felanmälan som rör vitvaror i ditt kök.

Mer information hittar du här.


Vitvaror i badrum

Här hittar du information om hur du registrerar din felanmälan som rör vitvaror i ditt badrum.

Mer information hittar du här.

Övriga fel

Hittar du inte rätt kategori kan du alltid fylla i formuläret här.

Till formuläret

Övriga frågor


Allmänna utrymmen

Vänd dig till bostadsrättsföreningens styrelse om du har frågor om allmänna utrymmen så som sopstationer, tvättstugor, källare, garage etc. De kommer i sin tur ta kontakt med föreningens förvaltning.


Tv, bredband eller telefoni

Behöver du felanmäla TV, bredband eller telefoni ska du vända dig direkt till din leverantör för dessa tjänster.

För att kontakta ComHem:

Telefon: 90022 (vardagar kl. 8-21 & helgdagar 9-18)
Se även comhem.se för ytterligare information och hjälp.


Behöver du fler nycklar?

Kontakta styrelsen i din bostadsrättsförening.

 

OBS!

Kom ihåg att du som bor i bostadsrätt själv ansvarar för att hålla bostaden i gott skick genom underhåll och reparationer av t.ex. väggar, golv och snickerier. Du som medlem i bostadsrättsföreningen debiteras för sådana ärenden som är självförvållade/handhavandefel eller som inte omfattas av garantin.