Behöver du göra en felanmälan?
Här hittar du information om var och hur du kan registrera din felanmälan.
Tips innan du gör en felanmälan
Här hittar du instruktionsfilmer på vanliga frågor kring felanmälan i din bostad.
Garantifel
Här felanmäler du garantifel i din bostad. Innan du gör en felanmälan, ta en titt i föreningens Bopärm. Där hittar du vanliga frågor om felanmälan.
Akuta ärenden
Vid akuta ärenden behöver du göra en anmälan direkt till din tekniska förvaltare eller fastighetsjour. Kontaktuppgifter hittar du på anslagstavlan i ditt trapphus.
Vitvaror i kök
Här hittar du information om hur du registrerar din felanmälan som rör vitvaror i ditt kök.
Vitvaror i badrum
Här hittar du information om hur du registrerar din felanmälan som rör vitvaror i ditt badrum.
Kontakt - felanmälan
Har du fortfarande frågor efter att du lämnat ett garantiärende? Om det rör en pågående felanmälan svarar du bara det mejl du fått från oss.
Kontakta eftermarknad vardagar mellan kl 8-11.
Mejl: eftermarknad@ikanobostad.se
Telefon: 010– 330 42 20
Övriga frågor
Allmänna utrymmen
Vänd dig till bostadsrättsföreningens styrelse om du har frågor om allmänna utrymmen så som sopstationer, tvättstugor, källare, garage etc. De kommer i sin tur ta kontakt med föreningens förvaltning.
Tv, bredband eller telefoni
Behöver du felanmäla TV, bredband eller telefoni ska du vända dig direkt till din leverantör för dessa tjänster.
Behöver du fler nycklar?
Kontakta styrelsen i din bostadsrättsförening.
OBS!
Kom ihåg att du som bor i bostadsrätt själv ansvarar för att hålla bostaden i gott skick genom underhåll och reparationer av t.ex. väggar, golv och snickerier. Du som medlem i bostadsrättsföreningen debiteras för sådana ärenden som är självförvållade/handhavandefel eller som inte omfattas av garantin.